Страница 28
1b. First day! — Первый день!
1. Listen and repeat. Count from 1 to 20 — Послушайте и повторите. Сосчитайте от 1 до 20
Eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty.
2. a) Look at the pictures. Ask and answer — Посмотрите на картинки. Задайте вопрос и ответьте
Ответы:
- A: How old is Mark? — Сколько лет Марку?
- B: He’s nineteen. — Ему девятнадцать
- A: How old is Betty? — Сколько лет Бетти?
- B: She’s seventeen. — Ей семнадцать
- A: How old is John? — Сколько лет Джону?
- B: He’s sixteen. — Ему шестнадцать
- A: How old is Rita? — Сколько лет Рите?
- B: She’s seventeen. — Ей семнадцать
- A: How old is Wendy? — Сколько лет Венди?
- B: She’s eleven. — Ей одиннадцать
- A: How old is Jill? — Сколько лет Джилл?
- B: She’s twelve. — Ей двенадцать
b) How old are you? — Сколько тебе лет?
I’m fourteen — Мне четырнадцать лет
3. Read the dialogue. Introduce yourselves — Прочитайте диалог. Представьтесь
- A: Hello. My name’s Linda Thomas. — Привет. Меня зовут Линда Томас
- B: Hi! I’m Susan Wilson. — Привет! Я Сьюзан Вилсон
- A: Nice to meet you, Susan — Приятно познакомиться, Сьюзан
- B: Nice to meet you, too — Мне тоже приятно познакомиться
Ответ:
- A: Hi! My name’s Alex.
- B: Hello. I’m Catherine.
- A: Nice to meet you, Catherine.
- B: Nice to meet you, too.
4. a) Read the first exchange. Where are the two boys? Read, listen and check. — Прочитайте первый диалог. Где находятся мальчики? Послушайте и проверьте.
- Markus: Excuse me, where is the Science lesson? — Извини, где будет урок природоведения?
- David: It’s in Room D. Are you new to the school? — В кабинете D. Ты новенький?
- Markus: Yes, I am. My name is Markus. — Да. Меня зовут Маркус.
- David: My name’s David. Nice to meet you Markus. Your name is strange. How do you spell it? — Меня зовут Дэвид. Приятно познакомиться, Маркус. У тебя странное имя. Как оно пишется по буквам?
- Markus: It’s M-A-R-K-U-S — М-А-Р-К-У-С
- David: I see. How old are you? — Понятно. Сколько тебе лет?
- Markus: I’m twelve. And you? — Мне 12 лет. А тебе?
- David: I’m twelve too! Are you in Class 2E? — Мне тоже 12 лет. Ты в классе 2Е?
- Markus: Yes, I am! — Да!
- David: Me too! Let’s go to the Science lesson together then! — Я тоже! Пойдем тогда вместе на урок естествознания.
Ответ:
The boys are at school. — Мальчики в школе
b) Read again. Mark the statements 1-4 T (true) or F (false) — Прочитайте снова. Отметьте утверждения (1—4) буквой Т (верно) или буквой F (неверно).
- The history lesson is in Room D. (F) — Урок истории в кабинете D (неверно)
- David is new to the school. (F) — Дэвид — новенький в школе (неверно)
- David and Markus are 12 years old (T) — Дэвиду и Маркусу по 12 лет (верно)
- David and Markus aren’t in the same class. (F) — Дэвид и Маркус не в одном классе (неверно)
5. Portfolio: Take roles and act out similar dialogues. Record yourselves — Портфолио: Выберите роли и разыграйте подобный диалог. Запишите его.
- Jenny: Excuse me, where is the English lesson? — Извини, где будет урок английского?
- Pedro: It’s in Room C. Are you new to the school? — В кабинете C. А ты новенькая?
- Jenny: Yes, I am. I am in class 3 A. — Да. Я в 3А классе.
- Pedro: And I’m in class 4 A. What’s your name? — А я в 4А. Как тебя зовут?
- Jenny: My name is Jenny. And yours? — Меня зовут Дженни. А тебя?
- Pedro: My name is Pedro. I’m fourteen. And you? — Меня зовут Педро. Мне 14 лет. А тебе?
- Jenny: I’m 13. — Мне 13 лет.
- Pedro: Let me show you the way to Room C. — Давай я покажу тебе дорогу к кабинету С.
- Jenny: Thank you very much! — Спасибо большое!
Возможные диалоги:
A: Excuse me, where is the Maths lesson?
B: It’s in room E. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Ivan.
B: Nice to meet you, Ivan. Your name is strange.
How do you spell it?
A: It’s I-V-A-N.
B: I see. How old are you?
A: I’m fourteen. And you?
B: I’m thirteen. Are you in class 2D?
A: No, I’m not.
A: Excuse me, where is the English lesson?
B: It’s in room B. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Anya.
B: Nice to meet you, Anya. Your name is strange.
How do you spell it?
A: It’s A-N-Y-A.
B: I see. How old are you?
A: I’m ten. And you?
B: I’m nine. Are you in class 1A?
A: No, I’m not.
A: Excuse me, where is the History lesson?
B: It’s in room A. Are you new to the school?
A: Yes, I am. My name’s Julia.
B: Nice to meet you, Juliа. Your name is strange.
How do you spell it?
A: It’s J-U-L-I-A.
B: I see. How old are you?
A: I’m twelve. And you?
B: I’m eleven. Are you in class 4C?
A: Yes, I am!
B: Me too! Let’s go to the History lesson
together.