Страница 34
I love English! — Я люблю английский!
1. Look, read and underline. Then act out. — Посмотри, прочитай и подчеркни. Затем инсценируй.
- A: Oh Daddy, look at my train! — [О, Дэ’дди, лу:к эт май трэйн!] — О, папа, посмотри на мой поезд!
B: Let me see. — [Лет ми: си:] — Дай-ка посмотреть.
B: It’s a train. — [Итс э трэйн] — Это поезд. - A: Who’s this? — [Ху:з з’ис?] — Кто это?
A: What’s this? — [Уотс з’ис?] — Что это?
B: It’s a doll. — [Итс э дол] — Это кукла. - A: Whose is this duck? — [Ху:з из з’ис дак?] — Чья эта утка?
B: It’s Peter. — [Итс Питэ:] — Это Питер.
B: It’s Peter’s. — [Итс Питэ:з] — Она Питера. - A: Fiona, listen! — [Фионэ, лисн!] — Фиона, послушай!
B: Ah! That’s lovely! — [Ах! З’э’тс лавели!] — Ах. Какая прелесть!
B: Yes, it is. — [Йес, ит из] — Да.
2. Listen and draw lines. — Послушай и соедини.
Ответ:
- Paco — radio (Пако — радио)
- Betsy — train (Бетси — поезд)
- Maya — ball (Майя — мяч)
- Lulu — doll (Лулу — кукла)
- Larry — computer (Ларри — компьютер)
Аудио:
Woman: Paco! Whose radio is this? — Пако! чье это радио?
Paco: This radio? Oh, that’s my radio. — Это радио? О, это мое радио
Woman: Whose train is this? — Чей это поезд?
Paco: It’s little Betsy’s train. — Это поезд маленькой Бетси.
Woman: What about the ball? Whose is it? — А что насчет мяча? Чей он?
Paco: It’s Maya’s ball. — Это мяч Майи
Woman: Whose doll is this? Lulu’s? — Чья это кукла? Лулу?
Paco: Yes, it is Lulu’s doll. — Да, это кукла Лулу.
Woman: And whose computer is this? — И чей это компьютер?
Paco: Larry’s. It’s Larry’s computer. — Это компьютер Ларри.